OWS
OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe PIONEX Piotr Gabryś
Ogólne warunki sprzedaży Przedsiębiorstwa Handlowo – Usługowego PIONEX Piotr Gabryś wydane zostały na podstawie art. 384 ustawy z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny [Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.].
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- OWS określają zasady zawierania i wykonywania umów sprzedaży towarów i usług oferowanych przez PIONEX w obrocie niekonsumenckim. OWS nie dotyczą umów zawieranych z konsumentami.
- OWS umieszczone sa na stronie internetowej firmy www.pionex.com.pl oraz wywieszone w działach sprzedaży w siedzibie firmy oraz w jej oddziałach.
- W przypadku zaakceptowania OWS poprzez podpisanie stosowanej adnotacji w treści zamówienia ,faktury lub dokumentu WZ uznaje się, że OWS będzie miało zastosowanie wobec dalszych umów sprzedaży towarów lub usług, nawet jeżeli kolejne dokumenty nie będą zawierały akceptacji OWS.
- Użyte w OWS pojęcia należy rozumieć, jak poniżej:
- OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży PIONEX, stanowiące wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 k.c., który wiąże Kontrahenta, jeżeli zostały spełnione warunki określone w tym przepisie;
- PIONEX – Przedsiębiorstwo Handlowo – Usługowe PIONEX Piotr Gabryś;
- Konsument – osoba fizyczna, która zawiera z PIONEX umowę w zakresie nie związanym z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Kontrahent – osoba, niebędąca konsumentem, która składa zamówienia lub zawiera z PIONEX umowę sprzedaży towarów lub usług oferowanych przez PIONEX;
- Umowa – umowa sprzedaży towarów lub usług przez PIONEX, której potwierdzeniem zawarcia są faktura VAT lub dowód wydania WZ.
§ 2 PRAWO WŁASNOŚCI:
PIONEX zastrzega, że prawo własności sprzedawanego towaru przejdzie na Kontrahenta dopiero w momencie zapłaty całości należności za dany towar na rzecz PIONEX.
§3 ZAMÓWIENIA
- Dostawy towarów zakupionych przez Kontrahenta będą realizowane na podstawie pisemnych lub innych zamówień i uzgodnień pomiędzy PIONEX a Kontrahentem ze wskazaniem ich asortymentu, ilości, jednostki miary, terminu realizacji, miejsca [nazwa, dokładny adres z kodem pocztowym Kontrahenta lub Odbiorcy wskazanego przez Kontrahenta, numeru telefonu do osoby odbierającej towar] i sposobu dostawy, ceny i sposobu zapłaty.
- Dział Zamówień jest do dyspozycji Kontrahenta w każdy dzień roboczy w ustalonych godzinach . Zamówienia można składać przez 24 godziny na dobę za pomocą faksu (numer dostępny na stronie internetowej) lub poczty elektronicznej. Zamówienia złożone po godzinie 13.00 danego dnia traktuje się za zamówienia złożone PIONEX pierwszego dnia roboczego następującego po dniu złożenia takiego zamówienia.
- Zamówienia powinny być przez Kontrahenta opatrzone pieczątką firmową lub/i imienną oraz czytelnie podpisane przez osobę uprawnioną do składania zamówień w jego imieniu. W przypadku, gdy adres dostawy jest inny niż adres Kontrahenta, należy dodatkowo podać imię i nazwisko oraz numer telefonu osoby upoważnionej przez Kontrahenta do odbioru towarów. Zamówienia dotyczące długoterminowych dostaw muszą zawierać szczegółowy harmonogram tych dostaw.
- PIONEX nie odpowiada za błędy popełnione przez Kontrahenta w zamówieniach lub zmianach zamówień. W przypadku powstania jakichkolwiek kosztów z tytułu takiego błędu, PIONEX ma prawo obciążyć Kontrahenta tymi kosztami.
- Wszelkie zmiany w zamówieniach lub ich anulowanie [korekta zamówienia] muszą być dokonane w formie pisemnej.
- W przypadku stwierdzenia nieuregulowanych terminowo płatności lub/i przekroczenia kredytu kupieckiego PIONEX może wstrzymać przyjęcie złożonego przez Kontrahenta zamówienia do realizacji, aż do czasu zapłaty przez niego należności.
- PHU PIONEX wystawia fakturę korekty sprzedaży w dacie otrzymania zwrotu towaru lub udzielenia dodatkowego rabatu po uzgodnieniu z klientem oraz rozlicza związany z tym podatek VAT w miesiącu wystawienia korekty
§ 4 PŁATNOŚCI
- Terminy płatności określane są w umowach sprzedaży towarów lub usług lub na fakturze VAT.
- W przypadku uchybienia ustalonemu terminowi płatności PIONEX może żądać, bez odrębnego wezwania, zapłaty odsetek za opóźnienie w wysokości:
- do 30 dni włącznie od upływu terminu płatności – według stopy odsetek ustawowych;
- powyżej 30 dni od upływu terminu płatności – w wysokości czterokrotności stopy kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego, aktualnych na dzień naliczania odsetek.
- Oprócz odsetek, o których mowa w ust. 2, w razie opóźnienia w zapłacie PIONEX może żądać od Kontrahenta:
- opłaty za sporządzenie i wysłanie wezwania do zapłaty [listem poleconym]: 35,00 PLN oraz
- zwrotu kosztów windykacji w postaci prowizji za przekazanie sprawy do zewnętrznej firmy zarządzającej należnościami: nie więcej niż 15,00 % licząc od kwoty wyegzekwowanej należności, a także wszelkich innych kosztów związanych z windykacją.
- W przypadku uchybienia terminowi płatności powyżej 30 dni do Kontrahenta kierowane jest wezwanie do zapłaty, w którym wyznaczany jest dodatkowy 3 dniowy termin do zapłaty. Sprawa może być przekazana do zewnętrznej firmy zarządzającej należnościami nie wcześniej niż po upływie 30 dni od daty płatności.
§ 5 DOSTAWY
- Z chwilą wydania rzeczy przez PIONEX na Kontrahenta przechodzą korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej jej utraty lub uszkodzenia.
- Miejscem wykonania świadczenia przez PIONEX., a zatem miejscem wydania rzeczy jest miejsce rozładunku towaru. Zasada ta nie dotyczy sytuacji, gdy przewóz towarów nie następuje środkami transportu zapewnionymi przez PIONEX, wówczas miejscem wykonania świadczenia przez PIONEX jest magazyn PIONEX.
§ 6 ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- PIONEX nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane w czasie rozładunku towaru.
- Pionex jest wolny od wszelkiej odpowiedzialności związanej z nieterminowym wydaniem towaru, gdy przyczyną tego jest fakt, iż jego dostawca nie wywiązał się z dostawy w terminie.
§ 7 ZASADY POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
- Wszelkie roszczenia dotyczące wad, opóźnień w dostawie, odpowiedzialności za produkt lub inne roszczenia za szkody sporządzane będą w formie pisemnej i przekazywane PIONEX przez Kontrahenta bez zbędnej zwłoki.
- Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kontrahenta do wstrzymania zapłaty za towar lub usługę bądź za jego część.
- W przypadku reklamacji ilościowych, zgłoszenie reklamacji może nastąpić:
- dla reklamacji wynikających z błędnego załadunku towaru – najpóźniej w dniu następnym po rozładunku towaru;
- dla reklamacji wynikających ze szkód powstałych w czasie transportu – najpóźniej w dniu rozładunku towaru.
- W przypadku reklamacji ilościowych konieczne jest umieszczenie przez Kupującego adnotacji na liście przewozowym , o rodzaju szkody w zakupionym towarze [stwierdzenie braku lub uszkodzenia]. Adnotacja na liście przewozowym musi zostać podpisana przez kierowcę, który dostawę zrealizował.
- Reklamacje jakościowe Kupujący może zgłaszać w terminie 8 dni od daty wykrycia wady, nie później jednak niż w ciągu 1 roku od dnia wydania mu towaru, załączając próbkę reklamowanego towaru. Przy rozpatrywaniu reklamacji ich zasadność ocenia się z uwzględnieniem obowiązujących norm technicznych.
- W przypadku uznania reklamacji za uzasadnioną PIONEX może według swego uznania albo wymienić towar na nowy, wolny od wad lub uzgodnić stosowne odszkodowanie. Załatwienie reklamacji w wyżej opisany sposób wyklucza możliwość domagania się dalszych rekompensat.
- Do czasu ostatecznego rozpatrzenia reklamacji Kupujący obowiązany jest przechowywać reklamowany towar w sposób należyty, uniemożliwiający jego ewentualne uszkodzenie lub powstanie braków.
- Brak zgłoszenia reklamacji w przewidzianych wyżej terminach powoduje utratę przez Kontrahenta prawa do reklamacji.
§ 8 WŁAŚCIWOŚĆ SĄDU
Wszelkie spory mogące powstać w zakresie objętym OWU poddaje się pod rozstrzygnięcie Sądowi właściwemu z uwagi na siedzibę PIONEX.
§ 9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Kontrahent zobowiązuje się do niezwłocznego pisemnego zawiadomienia PIONEX o każdorazowej zmianie swojej siedziby lub miejsca zamieszkania i adresu dla doręczeń korespondencji. Brak zawiadomienia powoduje, że doręczenia dokonane na adresy wskazane w zamówieniu lub też w podpisanych umowach partnerskich lub innych porozumieniach handlowych, uważane są za skuteczne.
- W przypadku nieważności niektórych postanowień OWS wskutek wprowadzenia odmiennych regulacji ustawowych, pozostałe postanowienia nie tracą swojej ważności.
- W zakresie nieuregulowanym OWU zastosowania mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego.
Regulamin zgłoszeń wewnętrznych
określający procedury zgłaszania naruszeń/nieprawidłowości, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia prawa (sygnalistów)
§ 1
- Na podstawie art. 8 ust 1 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii ustanawia się regulamin określający wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w PHU PIONEX
- Przez użyte w Regulaminie określenia (definicje) rozumie się definicje zawarte w art. 5 Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
- Osoby zgłaszające naruszenia podlegają ochronie. Zakazuje się ujawniania tożsamości zgłaszającego wbrew przepisom oraz prowadzenia działań odwetowych wobec tych osób, w szczególności działań wymienionych w artykule 19 Dyrektywy 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
- Z ochrony przed działaniami odwetowymi korzystają także:
- osoby pomagające dokonać zgłoszenia,
- inne osoby powiązane ze zgłaszającymi, które mogą doświadczyć działań odwetowych w kontekście związanym z pracą, takie jak współpracownicy lub krewni sygnalistów,
- osoby fizyczne, dla których zgłaszający pracuje lub które są w inny sposób z nim powiązane w kontekście związanym z pracą.
§ 2
Zgłaszanie naruszeń/nieprawidłowości będących działaniem lub zaniechaniem niezgodnym z prawem lub mającym na celu obejście prawa dotyczy następujących obszarów działalności PHU Pionex :
- podejrzenie przygotowania, usiłowania lub popełnienia czynu zabronionego
- przekroczenia uprawnień
- bezpieczeństwa transportu
- bezpieczeństwa produktów i zgodności z wymogami
- ochrony prywatności
- ochrony konsumentów
§ 3
- Procedurę stosuje się do zgłoszeń dokonanych przez osoby fizyczne, które uzyskały informacje na temat naruszeń w kontekście związanym z pracą, w tym do:
- pracownika, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał;
- osoby ubiegającej się o zatrudnienie, która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji;
- osoby świadczącej pracę na innej podstawie niż stosunek pracy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej;
- przedsiębiorcy i innej osoby prowadzącej działalność na własny rachunek oraz osoby świadczącej pracę pod nadzorem przedsiębiorcy i osoby prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie, w jakim osoby te wykonywały zadania dla PHU PIONEX;
- stażysty;
- praktykanta.
- Jeżeli zgłoszenie podlega rozpatrzeniu w ramach innej procedury przekazuje się je wg właściwości.
§ 4
- Zgłoszenia naruszenia można dokonywać:
- pisemnie na Karcie zgłoszenia stanowiącej załącznik nr 1 do regulaminu (złożenie u upoważnionego pracownika Oddziału Administracyjnego);
- osobiście, ustnie do protokołu zgłoszenia, który zostanie sporządzony
z wykorzystaniem Karty Zgłoszenia przez pracownika Oddziału Administracyjnego upoważnionego przez Właściciela firmy PHU PIONEX - listownie z adnotacją „do rąk własnych Właściciela firmy PHU PIONEX”,
- Zgłoszenia anonimowe nie będą przyjmowane
- Zgłoszenie w szczególności powinno zawierać:
- dane osobowe zgłaszającego: imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy, datę dokonania zgłoszenia;
- dane osobowe osoby/osób, której zgłoszenie dotyczy;
- opis przedmiotu naruszenia, wskazanie nieprawidłowości oraz ich daty;
- wskazanie jakich regulacji wewnętrznych, przepisów prawa lub standardów zgłoszenie dotyczy;
- wskazanie okoliczności powzięcia informacji o naruszeniu;
- wskazanie osób mających związek ze sprawą lub ewentualnych świadków;
- wskazanie osób, z którymi osoba dokonująca zgłoszenia kontaktowała się w danej sprawie;
- inne okoliczności istotne dla sprawy.
§ 5
- Właściciel firmy PHU PIONEX odrębnym zarządzeniem, wyznaczy osoby upoważnione do przyjmowania zgłoszeń osobiście lub pisemnie na Karcie Zgłoszenia, którym także będą przekazywane zgłoszenia nadesłane listownie.
- Do obowiązków osób upoważnionych należy, w szczególności:
- przyjmowanie zgłoszeń i ich potwierdzanie;
- wstępna kwalifikacja i ocena zgłoszenia;
- wzywanie osoby zgłaszającej do uzupełniania przekazanych informacji, jeśli powstają wątpliwości do prawidłowego jej zakwalifikowania;
- zapoznanie osoby zgłaszającej naruszenie z klauzulą informacyjną i uprawnieniami wynikającymi z obowiązujących przepisów;
- utrzymywanie stałego kontaktu z osobą zgłaszającą oraz udzielanie jej informacji o podjętych działaniach następczych;
- prowadzenie rejestru zgłoszeń wg załącznika nr 3 do regulaminu, w tym dokonywania wpisów w terminach określonych ustawowo.
§ 6
- Rejestr zgłoszeń wewnętrznych prowadzony jest w sposób zgodny z zasadami ochrony danych osobowych, przy uwzględnieniu zobowiązania do zachowania poufności tożsamości Zgłaszającego oraz osób związanych z daną sprawą, w formie pisemnej, w tym elektronicznej.
- Dostęp do Rejestru zgłoszeń wewnętrznych przysługuje wyłącznie:
- Właścicielowi firmy PHU PIONEX;
- pracownikom posiadającym pisemne upoważnienie Właściciela
- innym zobowiązanym do zachowania poufności pracownikom służbowo zaangażowanym w proces merytorycznego wyjaśniania sprawy z zakresu naruszeń – ale wyłącznie w zakresie spraw, w których brali udział (dostęp do wyciągu z rejestru), bez danych osobowych (dane osobowe udostępniane są tylko w uzasadnionych przypadkach, za zgodą Właściciela firmy);
- organom ścigania w przypadku ich zawiadomienia.
- Dane osobowe w Rejestrze zgłoszeń wewnętrznych przechowuje się przez okres 5 lat od daty przyjęcia zgłoszenia.
§ 7
- Właściciel firmy PHU PIONEX w zależności od przedmiotu zgłoszenia lub osoby, której zgłoszenie naruszenia dotyczy, powołuje bez zbędnej zwłoki Komisję Wyjaśniającą.
- Członkowie Komisji prowadzą postępowanie na podstawie upoważnień.
- Jeśli w toku postępowania wyjaśniającego zaistnieje konieczność skorzystania z wiedzy specjalistycznej (eksperta, biegłego), Właściciel firmy może powołać taką osobę do udziału w pracach Komisji , przy czym wymagane jest by zawarta z tą osobą umowa zawierała klauzulę o zachowaniu poufności oraz o ochronie danych osobowych .
- Członkiem Komisji nie może być:
- Zgłaszający przekazujący informacje będące przedmiotem wyjaśniania;
- osoba, której dotyczy zgłoszenie;
- osoba będąca bezpośrednim podwładnym lub przełożonym osoby, której dotyczy zgłoszenie;
- osoba bliska w stosunku do osoby, której dotyczy zgłoszenie (w rozumieniu przepisów kodeksu karnego);
- osoba wykonująca czynności lub załatwiająca sprawy, których prawidłowość będzie przedmiotem badania (może nim być osoba wykonująca czynności lub załatwiająca sprawy tego typu);
- osoba, której udział w postępowaniu wzbudzałby uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności z innych przyczyn.
- W trakcie prowadzenia postępowania wyjaśniającego członkowie Komisji mają prawo do:
- dostępu do dokumentów i danych jednostki w zakresie niezbędnym do wyjaśnienia sprawy;
- uzyskiwania informacji od kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych;
- uzyskiwania ustnych i pisemnych wyjaśnień od pracowników i zleceniobiorców jednostki;
- dostępu do danych ze służbowych komputerów i telefonów jednostki [z uwzględnieniem zasad w zakresie ochrony prywatności, tajemnicy korespondencji i RODO];
- dostępu do danych z monitoringu wizyjnego [z uwzględnieniem zasad w zakresie ochrony prywatności i RODO];
- dostępu do pomieszczeń jednostki w celu dokonania wizji lokalnej lub przeszukania i zabezpieczenia dowodów;
- korzystania z pomocy inspektora ochrony danych;
- konsultowania, w niezbędnym zakresie, uzyskanych informacji i danych ze zgłaszającym.
- W zakresie nieuregulowanym w procedurze, do postępowania wyjaśniającego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące kontroli wewnętrznej w jednostce.
- Z ustaleń poczynionych podczas postępowania wyjaśniającego Komisja sporządza raport końcowy, który przedkłada Właścicielowi firmy. Raport ten zawiera opis ustalonego stanu faktycznego, w tym ustalone nieprawidłowości i ich przyczyny, zakres i skutki nieprawidłowości oraz osoby za nie odpowiedzialne.
- Wraz z raportem końcowym Komisja załącza propozycje dalszych działań, którymi w szczególności mogą być:
- zamknięcie procedury bez podejmowania dalszych działań (w wypadku niepotwierdzenia się zgłoszenia);
- przeprowadzenie rozmowy, zwrócenie uwagi pracownikowi;
- upomnienie pracownika, pozbawienie nagrody, premii itp.;
- zmiany lub rotacje na stanowiskach;
- wnioski prewencyjne o charakterze zarządczym lub organizacyjnym;
- zmiany w wewnętrznych procedurach;
- podjęcie działań cywilnoprawnych, dotyczących np. zawartych umów, naprawienia szkody, wypłacenia odszkodowania;
- złożenie wniosku o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego;
- złożenie zawiadomienia do UOKIK;
- złożenie zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa (w przypadku zgromadzenia dowodów),
- poinformowanie właściwych służb (w przypadku niedostatecznego zgromadzenia dowodów).
§ 8
- Przetwarzania danych osobowych, dokonuje się zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/679 (RODO) i dyrektywą (UE) 2016/680. Wymiany i przekazywania informacji przez instytucje, organy lub jednostki organizacyjne Unii dokonuje się zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2018/1725.
- Dane osobowe, które w sposób oczywisty nie mają znaczenia dla rozpatrywania konkretnego zgłoszenia, nie są zbierane, a w razie przypadkowego zebrania, są usuwane bez zbędnej zwłoki.
- Klauzula informacyjna stanowi zał. nr 3 do Regulaminu.
- Klauzula informacyjna wręczana będzie przy zgłoszeniu bezpośrednim, lub przesłana pocztą tradycyjną (za potwierdzeniem odbioru) – w przypadku zgłoszenia pisemnego przesłanego pocztą, oraz doręczana osobom, których dane uzyskane zostały od osoby zgłaszającej.
§ 9
- Regulamin przyjęty został w trybie określonym w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.
- Regulamin udostępniony jest wszystkim pracownikom PHU PIONEX, którego przestrzeganie stanowi ich obowiązek.